pühapäev, 3. mai 2020

Mööbel: kust leida vanamööblit

Vana kodu sisustamine hakkab tihti nõudma ka vanamööblit. Ja ma ei mõtle siin ilmtingimata nikerdustega prantsuse toole, aga vana head eesti antiiki nagu luterma toolid, tigudiivanid, talulauad, funk puhvetid ja kaarjad kirjutuslauatoolid. Eelkõige ongi keeruline eestiaegse mööbliga, mis on täpselt kahe vahel: selle vanemat otsa võib lugeda juba antiikmööbliks, sama on selle uuem ots endiselt "retro" või "vintage" või vanakraam (vanamööbel). Esimene asi, kust pihta hakata, on ilmselt eraisikute kuulutused, seejärel võib proovida ära uppuda erinevatesse antiikmööbli poodidesse... ja siis hakkab selle kõige haldamine juba vaikselt üle pea käima ja tekib tahtmine minna IKEAsse kodu sisustama. Aga minu esimene viga on see, et ma olen jube metoodiline. Mu teine viga on see, et ma olen jube põhjalik. Ja mu kolmas viga on see, et ma olen jube jäärapäine. Nende kolme iseloomunõrkuse tulemusena võin ma vahel olla kasulik infoallikas. 😏

Kui googeldades esimestena väja tulevad E-antiik, Hansa antiik, Idla antiik, Antiigiladu ja Mööblihall on üpris kergestileitavad, nagu on tuntud ka kuulutusi vahendavad Facebook Marketplace, osta.ee, kuldnebors.ee, okidoki.ee ja soov.ee siis vähemtuntud kohti on lisaks neile kümnele tegelikult nii palju, et võtab silme eest kirjuks. Koondan siia mõned lingid muudele poodidele, mis mulle on silma jäänud ja kust võib vahel midagi head leida. Nimekiri on siis ilmselgelt kallutatud minu enda arvamuse järgi 😎

 

 Antiigi(mad) poed:


Alatskivi antiik

Karma antikvariaat Võrus

Nava antiik

Ampiir Rummus

Põlwa wanawara

Kalasaba (neile kirjutades sain ukselinke nt)

Tsunftijänes

Ajanool Võrus

Wana wara waramu Märjamaal

Katariina vanavara Tartumaal

Vana mööbli huvilistele Facebookis

Tuulewaikus Facebookis


Täielikuma nimekirja antiigi poodidest leiab piirkondade kaupa: http://www.antiigiveeb.ee/antiigiveeb/antikvariaadid/tallinn-pohja-kesk-eesti/
Antiigiveebis on ka palju muud kasulikku nagu mööblirestauraatorite kontaktid, ehitusrestauraatorite kontaktid, koondatud õppematerjale samuti mööbli restaureerimisest vundamendi töödeni, nende enda restaureerimistarvete pood, muuseumite lingid jpm. Selle lehe taga näib olevat Kalle Kase, kelle kodulehe kaudu sattusin ka sellele töötubade kalendrile.

Restaureeritud vana mööbli poed: 


Pikk pink Tallinnas

Restoor Tallinnas 

Omit OÜ Tallinnas

Pehme mööbli taaskasutuskoda Pärnus

Pajusi mõisa restaureerimiskoda


Mööbi redisaini-sisustuspoed: 


Mööblilaegas Tallinnas 

Sinepikollane Tallinnas

Varn Harjumaal

Vintage studio Tõrvas

Redisain Verdevillas Viljandis

Höme pood Saaremaal



Ägedad kasutatud mööbli poed:


Sõbralt sõbrale

Mööbliaidal saab iga mööbli kategooria alt omakorda filtreerida kasutatud mööbli

Mööbeldaja kodulehel ei tundu veel e-poodi olevat, aga Facebookis vahel jagavad kaupa

Mööbliringlus Soovis

Mööblisahver Pärnus

Jenny Kruse heategevuspood Pärnus

Taaskasutuskeskused Haapsalus

Rolfo Tartus

Trend furniture Tartus

Sisustussalong Kummut Tartus

Märjamaa vanakraam Facebookis

Jaama vanavara taaskasutus (Rapla) Faceookis


👊 Pro tip: vaata KV-st (odavate ja kehvas seisukorras) maamajade kuulutusi, kui piltidel on mõni äge mööbliese, võta omanikuga ühendust - ülimalt tõenäoliselt on see tal "jalus olev sodi" ning ta võtab selle eest hea meelega vastu sularaha

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar